Річний звіт керівника про діяльність закладу за 2020 - 2021 н.р
11-06-2021, 17:04
Лашківського закладу дошкільної освіти Кіцманської міської ради
Перед колективом та батьківською громадськістю
за 2020-2021н.р.
Шановні присутні!
Закінчився навчальний рік, тому настав час, щоб зробити підсумки роботи колективу та діяльність керівника закладу дошкільної освіти протягом 2020/2021 навчального року. Завдання звітування полягає в тому, щоби забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління дошкільним закладом .
Під час ми керуємося Положенням про порядок звітування керівників дошкільних , загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та батьківською громадськістю.
Як директор закладу дошкільної освіти протягом звітного періоду у своїй діяльності я керувалася Статутом закладу дошкільної освіти, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками , розпорядженнями Кіцманської міської ради, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника ЗДО.
В Лашківському закладі дошкільної освіти в 2020-2021 навчальному році функціонували 2 групи ; середній списковий склад становиnm 35 дітей.
За штатним розписом у дошкільному закладі працює 10 осіб. З них 4 педагогів, 6 осіб обслуговуючого персоналу +4 кочегари.
У складі педагогічного колективу : 1 - директор, 1- музичний керівник, 2- вихователі.
Рівень кваліфікації педагогічних працівників
№ п/п |
Посада |
П. І. Б. |
Освіта |
Категор. |
Стаж педроботи |
1 |
Директор ЗДО |
Фурман Г.Ю. |
Вища |
спеціаліст |
20 р. |
2 |
Вихователь |
Савчук Т.І.. |
Вища |
Спеціаліст ІІ категорії |
11 р |
3 |
Вихователь |
Гугуман М.І. |
Середня спеціальна |
спеціаліст |
16 р |
4 |
Муз.керівник |
Лупул Ю.М.. |
Середня спеціальна |
Молодший спеціаліст |
5 р |
Дієвою формою підвищення наукового та методичного рівня педагогів була активна участь в методичній роботі , онлайн вебінарах, проходження курсової перепідготовки. Слухачами методичних об’єднань для вихователів були педагоги: Гугуман М.І.,Савчук Т.І.,Лупул Ю.М., які поглибили знання з організації навчально-виховного процесу та апробували їх на практиці.
Діяльність Лашківського закладу дошкільної освіти в навчальному році була підпорядкована виконанню Конституції України, Декларації прав дитини, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Охорона здоров’я дітей», «Про мови», «Про захист дитинства», державних програм «Освіта» (Україна XXI століття), «Діти України», «Положення про дошкільний заклад», Базовому компоненту дошкільної освіти України а також, власному Статуту.
Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти, та планом роботи , колектив закладу зосередив увагу на пошуку оптимальних засобів розвитку,навчання та виховання дітей, збереження та зміцнення їх фізичного й психічного здоров’я, створення необхідних передумов для досягнення кожним дошкільником реально можливого для нього в даний період рівня успішності, але не нижчого, ніж передбачено державними освітніми програмами.
Здійснення навчально-виховної роботи з дітьми а також врахування запитів батьків і громади спрямувало заходи, які проводилися в закладі, на виконання пріоритетних завдань:
Розвиток екологічної свідомості у дошкільників.
З метою ефективного вирішення завдання приділяється чи мала увага щодо стану роботи з екологічного виховання дошкільників
Згідно з річним планом роботи на 2020/2021 навчальний
рік з 02 по 09 листопада 2020 року було проведено тематичне вивчення : «Стан роботи з екологічного виховання дошкільників .Вивчення проведено в обох группах в дистанційному режимі.
У ході вивчення з’ясувалось що для проведення даної роботи в ЗДО
працює компетентний у цьому питанні колектив вихователів. Результати,
отриманні під час перевірки, свідчать про те, що у даних групах створенні
належні умови, щодо організації роботи з екологічного виховання
дошкільників.
Велику допомогу надають вихователям виготовлені власноруч
дидактичні ігри за допомогою яких діти знайомляться з явищами природи,
сезонними змінами, виховують у дітей чуйне ставлення до навколишнього
середовища.
Відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти та
завдань освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина» дошкільники добре
обізнані з природнім середовищем, як цілісним організмом, у якому
взаємодіють повітря, вода, грунт, рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць
тощо. Діти добре усвідомлюють їх значення для себе, сприймають природу
як цінність, довільно регулюють власну поведінку у природі. Малюки
усвідомлюють себе частиною великого світу природи, виявляють інтерес,
бажання та посильні уміння щодо природоохоронних дій. Знають про
необхідність дотримання правил доцільного природокористування, чистоти
природного довкілля, використання води.
Діти осмислено відповідають на запитання про характерні
особливості сезонних змін у природі. Вихователі застосовують на занятті багато дидактичного матеріалу з екологічного
виховання, зокрема дидактичну гру для індивідуальної роботи. Завдяки
дидактичним іргам діти вчаться виділяти ознаки явищ і предметів,
порівнювати їх і класифікувати. Діти добре засвоїли нову інформацію про
природний світ, розвиваючи память і сприйняття, міркують про життя
тварин і рослин, розвиваючи мислення і мову.
У ході вивчення стану роботи з даної теми було визначено рівень
сформованості знань з екологічного виховання у дітей обох вікових груп.
Перевірка знань показала, що більшість дітей можуть застосовувати свої
знання на практиці. Особливе місце під час опрацювання даної теми
вихователі відводять груповим, індивідуальним та колективним формам
роботи. Планування вихователями роботи з дітьми та батьками з
екологічного виховання ведеться систематично, планомірно, згідно розкладу
занять, методичним та нормативним вимогам. Для батьків з даного питання
створений по групах тематичний куточок, у якому подана інформація з
екологічного виховання в ЗДО та сім’ї. Так як в даний час ми працюємо дистанційно то з батьками створена група в мережі інтернет для тісної співпраці та взаємодії
В результаті тематичної перевірки вихователями був зроблений
висновок, що дошкільний вік – самоцінний етап у розвитку екологічної
культури людини. У цьому віці дитина починає виділяти себе з
навколишнього середовища, розвивається емоційно-цінністе ставлення до
навколишнього, формуються основи морально-екологічних позицій
особистості, які проявляються у взаємодіях дитини з природою,
усвідомлення нерозривності з нею.
Проаналізовано методичне та матеріально – технічне забезпечення, планування роботи з екологічного виховання.
Аналізуючи щоденне планування вихователів, матеріально – технічне забезпечення , слід зазначити, що планування занять проводяться відповідно вимог програми «Дитина» .
Проведено семінар «Формування екологічної компетентності дошкільників крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти».
Для педагогів проведено круглий стіл «Формування у дітей свідомого ставлення до власного життя та здоровя»
Проведено педагогічну раду «Розвиток екологічної свідомості у дошкільників».
Формування основ фінансової освіти у дітей дошкільного віку.Використання нетрадиційних іго в роботі з дошкільниками.
Вихователем Савчук Т.І. проведено консультацію з теми «Соціально-економічній освіті новий подих», де педагоги мали можливість переконатися у необхідності вивчення даного питання та обговорити методи та прийоми .Відбулося засідання творчої групи «Нетрадиційні ігри в роботі з дошкільниками та їх вплив на соціально-економічний розвиток дошкільнят».Проведено педагогічну раду «Організація ігрової діяльності.Використання нетрадиційних ігор в роботі з дошкільниками» - де вихователі презентували роботу з дітьми по проведенню «Ігор квестів», «Ігор подорожів», «Ігор стратегій»
У Лашківському закладі дошкільної освіти в умовах дистанційної роботи колектив працював над створенням нового роздаткового матеріалу для занять з малечею , за час карантину встигли виготовити багато дидактичного та ігрового матеріалу.
В 2020-2021 р. робота з дітьми проводилась як в навчальному закладі так і дистанційно. На період карантину було розроблено план роботи вихователів та музичного керівника, який включає в себе різні види діяльності: поновлення та поповнення куточків, виготовлення та упорядкування дидактичних ігор, виготовлення роздаткового та демонстраційного матеріалу, підготовка консультацій для батьків, опрацювання фахової літератури, участь у вебінарах та ін.
Спільно з батьками було створено групу у соціальній мережі Viber, в якій проводиться дистанційна робота з дітьми та батьками. Проводиться моніторинг стану здоров’я дітей.
Було створено профіль у мережі Facebook, у якому висвітлено інформацію про роботу вихователів з дітьми в садку та про дистанційну роботу.
На початку карантину для вихованців було виготовлено пам’ятки «Профілактика коронавірусу», в якій за допомогою малюнків діти могли зрозуміти, як вберегтись від Covid – 19 та пам’ятка «Миємо руки правильно».
Педагогічні працівники спільно поновлювали та поповнювали куточки, виготовлялись роздатковий матеріал для занять, дидактичні ігри.
Були виготовлені дидактичні ігри: «Погодуємо тваринок», «Підбери за кольором», «Геометричні фігури навколо нас», «Кому що потрібно для роботи», «Хто де живе», «Четвертий зайвий», «Відгадай, чия тінь» та ін.
На протязі року опрацьовувалась фахова література, електронний журнал «Методична скарбничка вихователя» та «Музичний керівник», опрацьовували нормативні документи.
Педагогічні працівники здійснювали самоосвіту та брали участь у таких вебінарах:
ü «Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено» (Лупул Ю.М.);
ü «Як підготувати дітей до школи – весело, цікаво та яскраво за допомогою наборів LEGO» (Гугуман М. І., Лупул Ю.М.);
ü «Розвиваймо творчість та креативність за допомогою наборів LEGO» (Гугуман М. І.);
ü «Терапевтичний та розвивальний ефект музики» (Лупул Ю. М.);
ü «Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання» (Лупул Ю.М.);
ü Савчук Т. І. учасник «ІІ Всеукраїнського заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин»;
ü «Взаємодія педагогічних працівників ЗДО з батьками. Педагогіка партнерства» (Лупул Ю. М.)
Проходили курси підвищення кваліфікації при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області:
ü Для вихователів ЗДО - «Реалізація завдань Базового компоненту дошкільної освіти України: форми, методи, засоби» (Гугуман М.І.); (Лупул Ю.М.)
ü Для музичних керівників - «Cучасні методичні підходи до організації занять з музичного виховання» (Лупул Ю.М.).
У березні 2021 року було про атестовано на підтвердження раніше встановленій кваліфікаційній категорії «спеціаліст» - Гугуман М.І. та «спеціаліст вищої категорії » -Фурман Г.Ю.
Напередодні Великодня дітки разом з батьками взяли участь у акції «Писанка Challenge», в рамках якої створювали свої унікальні писанки.
До Дня вишиванки вихователі організували цікаві заходи для дітей у вигляді квесту «Як зявилася вишиванка».
Працівники та вихованці Лашківського ЗДО привітали усіх зі святом Покрови та з Днем захисника України.
Було проведено Свято осені, Свято весни- онлайн.
До Дня незалежності України проведено заняття «Державні символи України»
У вересні на одній з прогулянок старшої групи діти з листя виготовляли осінні букети.
В старшій групі на заняттях впроваджувались елементи лялькового театру.
До Дня доброти до безпритульних тварин в молодшій групі було проведення заняття «Спостереження за кішкою»
В молодшій групі було створено проект на тему: «Світ навколо мене і я його частина» в якому взяли участь усі працівники закладу та діти.
Батьки та вихованці взяли участь у конкурсі малюнків «Збережи планету».
Одним із засобів щодо розвитку чіткої вимови та пам’яті є промовляння дитиною чистомовок, тому з дітьми розучуються чистомовки.
До Дня захисників України діти малювали малюнки для наших солдатів та неодноразово брали участь у благодійних акціях «Намалюй малюнок захиснику», «Подаруй солдату смаколики».
На період карантину проводились відео – заняття:
В Лашківському закладі дошкільної освіти проводився Тиждень безпеки дорожнього руху. В рамках цього тижня було розроблено план заходів, проводились заняття, виставки дитячих робіт та методичного матеріалу, виготовлялись дидактичні ігри та лепбук «Транспорт», проведено консультації для батьків щодо безпеки дітей на дорозі. Проведено «Місячник з охорони праці та безпеки дитини»
За 2020 рік для батьків було проведено – онлайн консультації та розроблено пам’ятки:
ü «Чим займатись з дитиною на протязі карантину»;
ü «Як поводитись під час карантину»;
ü «7 настанов як доглядати за дитячими іграшками під час карантину»;
ü «Чим зайняти дитину вдома»
ü «Як захистити дитинство» (до Дня захисту дітей)
ü Рекомендації батькам по проведенню свята «День захисту дітей» у колі сім’ї
ü Анкетування «Ігрова діяльність дитини в сім’ї»
Для музичних занять було виготовлено книжечку – розвивалку «Музичні цікавинки»
Для розвитку музично – ритмічного відчуття виготовляли трубочки для ритмічних вправ.
Розроблено музично – ритмічні ігри «Солодкі ритми», Смаколики для Їжачка», «Веселі сніжинки» та ін.
Поповнюється фонотека.
Виготовлено музично – дидактичні ігри: «Троє клоунів», «Повітряні кульки», «Музичні сходинки», «Скільки нас співає», «Що роблять діти»
У ході забезпечення дистанційного навчання та виховання дошкільників , спілкування з батьками вихованців щодо надання рекомендацій організації різних видів діяльності з дітьми вдома, вихователі використовували посилання для спільного перегляду навчального матеріалу або власноруч записані фрагменти онлайн-занять
Для дистанційного навчання вихованців вихователі Лашківського ЗДО використовували різні соціальні мережі, за допомогою яких знаходять матеріали для навчально-виховної роботи дітей, діляться ними з батьками вихованців, тим самим, тісно співпрацюючи з учасниками освітнього процесу своєї групи.
Пам’ятаючи важливі дати для українського народу та всіх людей загалом, вихователі діляться відповідною інформацією, на інтернет-ресурсах, з батьками з метою подальшого інформування вихованців щодо цієї теми. Тут батьки мали змогу використати вже готові матеріали, отримані від вихователя, для демонстрації їх своїм дітям, або могли (і мають повне право) знайти іншу інформацію на цю тему. Наприклад, День Землі.
Ну і, звичайно, найбільше часу в умовах карантину займає самоосвіта вихователів. Вони шукають та вивчають матеріали, необхідні для подальшої їхньої роботи. Також збагачують свій педагогічний досвід, беручи участь у різноманітних вебінарах і тренінгах: «Методи казкотерапії в роботі вихователя» - Савчук Тетяна Іванівна.
Педагогами закладу проведено роботу по залученню дітей 5-річного віку до здобуття дошкільної освіти. Протягом навчального року в заклад залучено до здобуття дошкільної освіти 100% дітей п’ятирічного віку.
3.Дошкільний навчальний заклад на 98 % укомплектований педагогічними кадрами для роботи з дітьми.
Рівень кваліфікації педагогічних працівників:
- Спеціаліст ІІ категорії – вихователь Савчук Т.І. за наслідками атестації педагогічних працівників
Спеціаліст – вихователь – Гугуман М.І. за наслідками атестації педагогічних працівників.
Директор ЗДО – Фурман Г.Ю. спеціаліст вищої категорії.
Молодший спеціаліст – музичний керівник Лупул Ю.М.
Освітній рівень педагогів:
Повна вища фахова освіта – директор ЗДО Фурман Г.Ю.
Вихователь Савчук Т.І.
Неповна вища освіта – вихователь Гугуман М.І. (педагогічний коледж ЧНУ Ю.Федьковича)
Музичний керівник Лупул Ю.М. (чернівецьке музичне училище ім.С.Воробкевича)
Була проведена перевірка знань усіх працівників згідно посадових обов’язків та нормативно правових документів , яка показала високий рівень теоретичних та практичних знань усіх працівників. Також було здійснено перевірку щодо дотримання вимог Санітарного регламенту. Під час перевірки було надано розяснення усім працівникам та памятки з даного питання.
Підсумовуючи роботу над реалізацією завдань передбачених в річному плані та Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у навчальному році»
досягненням нашого колективу є:
· Роботу нашого колективу з дітьми та батьками протягом року висвітлювали на офіційному сайті відділу освіти і науки Кіцманської РДА мережі Інтернет.
· З педагогічним колективом проведено Методичні посиденьки «Ознайомлення з новинками методичної літератури», що сприятиме безболісному переходу колективу до організації освітнього процесу за новою Програмою.
· Для молодих спеціалістів, початкуючих педагогів проведено «День методичного кабінету», що надало можливість раціонально використовувати педагогам дидактичний матеріал методкабінету в освітньому процесі.
· Організовано Круглий стіл «Формування у дітей свідомого ставлення до власного життя та здоров’я», де педагоги ділились досвідом організації роботи з дітьми з ОБЖД та фізичного виховання.
· Проведено тематичні виставки малюнків.
За результатами тематичних вивчень було виявлено, що цим питанням педагогічний колектив приділив належну увагу, велася систематична та планова робота протягом року. Педагоги враховують вимоги Базового компонента дошкільної освіти України, Програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та вікові особливості розвитку дітей. У обох вікових групах створено відповідні умови для ефективної роботи з дітьми. Разом з тим було виявлено і ряд недоліків Які педагоги усунули згідно наданих рекомендіцій.
У 2020-2021 н.р. заклад дошкільної освіти продовжував активно залучати родини своїх вихованців до співпраці. Усвідомлюючи позитивні наслідки від тісної співпраці з батьками, педагоги нашого закладу у постійному пошуку нових підходів до розвитку партнерських відносин з сім’єю. Однією із дієвих форм роботи - залучення батьків до спільних онлайн заходів, що організовувались в ЗДО.
Директор ЗДО Г.Ю.Фурман