Звіт керівника за 2022 - 2023 н.р.
18-02-2024, 15:08
ДИРЕКТОРА ЛАШКІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ КІЦМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ФУРМАН ГАННИ ЮРІЇВНИ
ЗА ПІДСУМКАМИ РОБОТИ ЗА 2022 - 2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Фурман Ганна Юріївна, директор Лашківського закладу дошкільної освіти , освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 22 роки , звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022-2023 навчальний рік.
1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Лашківський заклад дошкільної освіти розпочав функціонування з жовтня 1965 року.
Заклад знаходиться у комунальній власності . Балансоутримувач – Кіцманська міська рада.
Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 9годин: з 8.30 до 17.30 .
Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.
Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
2. Склад вихованців:
ЗДО має типове приміщення.
За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 40 місць для дітей віком від 1.5 років до 6 ( 7 ) років.
Комплектація груп дітьми в 2022-2023 навчальному році складала – 33 дітей. В очному режимі в ЗДО функціонувала 1чергова група, згідно розпорядження Кіцманської міської ради 23.08.2022 № 161-р «Про відкриття чергових груп у закладах дошкільної освіти Кіцманської міської ради.»
Група укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. ЗДО має музичний зал, ігрові майданчики для 2 вікових груп, спортивний майданчик.
Середньомісячне відвідування за навчальний рік склало 58 % .
У 2022 році ЗДО прийняв 1групу дітей різного віку. У 2023 році до ЗЗСО підуть 5 випускників ЗДО.
2. Кадрове забезпечення
В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.
У 2021- 2022 навчальному році трудовий колектив налічував 14 працівників. У 2022- 2023 навчальному році кількість працівників зменшилась (зараз становить 7 працівників).
Із них : 3 – педагогічні працівники;
4 – технічний персонал .
Педагогічний процес у Лашківського ЗДО забезпечують 3 кваліфікованих спеціалісти: директор , вихователь та керівник музичний (зовнішній сумісник).
З них :
· вищу кваліфікаційну категорію –1педагог
· кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 1 педагог
За період 2022-2023 навчального року всі педагоги пройшли курси підвищення кваліфікації .
В закладі працює 4 технічних працівники : заступник завідувача з господарства, 2працівників харчоблоку, машиніст із прання, 1 помічник вихователя.
3. Організація освітньо-виховної роботи
Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ЗДО, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в Лашківському ЗДО у 2022-2023 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина» (нова редакція).
Протягом навчального року всі педагоги ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі педагогічних майстерень, педагогічних лабораторій. Форми роботи в зв’язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом переважно відбувалися в режимі онлайн (платформа ZOOM).
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи:
семінари:
1.«Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників» (26.12.2022) ( семінар- практикум );
2. «Інформаційно-комунікаційні технології як чинник підвищення якості освіти в ЗДО» (06.02.2023) (практикум);
3. «Як формувати навички сталого способу життя у дошкільників» (01.03.2023) (семінар)
4. «Розвиток комунікативної компетентності педагога як основа ефективного спілкування та взаємодії з батьками в ЗДО» (12.04.2023) (семінар-тренінг);
Педагогічні ради:
1. «Основні орієнтири нового навчального року. Дошкільна освіта: реальні кроки в наявних умовах» (Засідання круглого столу) (серпень, 2022)
2. «Від якості процесу – до якості результату. Виховання почуття патріотизму у дошкільників» (травень, 2023)
Перша педагогічна рада відбулася у формі круглого столу:
- в обговоренні і затвердженні плану на новий навчальний рік приймав участь весь педагогічний колектив; педагогам були надані оновлені рекомендації для роботи в ЗДО в умовах пандемії та воєнного стану;
- в довідці відмічено успіхи та недоліки в роботі в процесі підготовки груп до нового навчального року.
Проведено одну тематичну підсумкову педагогічну раду, яка пройшла в формі творчого педагогічного марафону у травні 2023 «Виховання почуття патріотизму у дітей дошкільного віку засобами народної гри та волонтерства» . Педагоги протягом року приймали активну участь у волонтерській діяльності та проводили разом з дітьми цікаві ігри та патріотичні зустрічі з нашими захисниками.
Педагогічні працівники отримали такі консультації:
- «Фольклорні скарби українського народу - шлях до розвитку мовленнєвої особистості»;
- «Культура українського мовлення дошкільнят – основа формування національних почуттів.»;
- «Складові мовленнєвого розвивального середовища в групах»;
В січні місяці відбувся конкурс українських колядок та щедрівок , метою якого було збагачення лексики старших дошкільників засобами українського фольклору, утвердження української ідентичності.
Проведені відкриті покази освітньо – виховної діяльності: педагоги ЗДО майстерно підготували і показали інтегровані заняття з підрозділу «Літературне образотворення» : «Народні родзинки для маленької дитинки» - використання забавлянок, примовлянок, колискових, казок, ігор-діалогів, жартівливих текстів у небилицях; казок, оповідань сучасних авторів згідно віку у поєднанні з інноваційним напрямом групи. На високому методичному рівні проведені заняття .
Родзинкою на цих заняттях були літературні твори сучасних авторів: « Мед для мами» Івана Малковича, « Як звірята дощику раділи» Ольги Зубер.
Також на другій педагогічній раді підведено підсумки освітньої роботи за рік. Педагогічний колектив прозвітував про пророблену роботу , а також затвердив план на літній оздоровчий період.
Відповідно до річного плану в ЗДО були проведені музичні свята та розваги . У закладі проводилися виставки дитячих робіт, фотовиставки відповідно запланованих у річному плані тематик.
Лашківський ЗДО тісно співпрацює з Лашківським ЗЗСО, адже саме туди йдуть отримувати середню освіту більшість наших випускників.
Адміністрація школи, майбутні вчителі першокласників та учні зі щирими посмішками зустрічали дітей в День відкритих дверей. Діти з радістю слухали цікаві оповіді дорослих, відповідали на запитання, грали та рухалися, виконували різноманітні завдання; отримали максимум позитивних емоцій і познайомилися з середовищем освітнього закладу. Впевнені, що тільки спільно ми виховаємо гідне наше майбутнє !
З 24.04. по 28.04. 2023 в ЗДО відбувся «Тиждень безпеки дитини». Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:видано наказ від «Про проведення «Тижня безпеки дитини» та «Дня цивільного захисту» в ЗДО у весняно-літній період 2023 року»; опрацьовано з працівниками ЗДО інструкцію з охорони праці з надання першої долікарської допомоги»; проведено бесіди з педагогами: «Порядок зв’язку з екстреними службами», «Основні правила поведінки при виявленні маловідомих предметів»; 25.04.2023 року о 13.00 з педагогами відбувся круглий стіл, де обговорювалися питання: «Дії персоналу при виникненні НС», «Дії під час обстрілу та авіа ударів»; підготовлено матеріали по підрозділах: «Природа мати, коли ти добре знаєш її», «Безпечні вулиці та дороги», «Вогонь-друг, вогонь - ворог», «Середовище людей та предметний світ», «Здорова дитина – щаслива родина»; 25.04.2023 року о 10.00 з дітьми вихователь Гугуман М.І. провела розвагу «Відважні пожежники»; 26.04.2023 року пройшло практичне заняття з вихователями ЗДО: «Тушіння пожежі первинними засобами пожежогасіння»; 28.04.2023 року о 10 годині 39 хвилин проведено навчальну евакуацію дітей з приміщення ЗДО; організовано виставку дитячих малюнків: «З вогнем не будемо жартувати – про небезпеку потрібно знати»; проведено роботу з батьками: - консультації (онлайн та офлайн) : «Тривожна валіза», «Склад медичної аптечки»; «Сімейний план дій при надзвичайних обставинах»; «Правила безпеки при загрозі терористичного акту», «Як забезпечити безпеку?»; поновлено інформаційні папки «Безпека дитини» в кожній віковій групі;анкетування батьків з питання безпеки життєдіяльності дітей; заступником завідувача з господарства В.Фурман перевірено стан пожежних щитів та пожежного інвентарю, стан електричного, спортивного та медичного обладнання, наявність інструктажів на робочих місцях;
Діти переглянули відео : «Обережно! Вибухонебезпечні предмети! Інформація висвітлена на сайті закладу.
Надалі будемо продовжувати спрямовувати методичну роботу на модернізацію змісту, форм, методів освітнього процесу; створювати сприятливі умови для діяльності творчих груп, впровадження в практику роботи інноваційних технологій; забезпечення диференційованого підходу до дітей під час проведення освітньої роботи.
4. Система роботи щодо соціального захисту дитини.
У 2022-2023 навчальному році у черговій групі виховуються 12 діток пільгових категорій ( 2 дітей ВПО, 3 дітей , батьки яких є учасниками бойових дій , 6 дітей з багатодітних сімей, 1 дитина з ООП).
У ЗДО створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.
Адміністрацією закладу своєчасно оформляються та подаються до управління освіти і науки клопотання та необхідні документи для отримання такими родинами пільги – на харчування.
Надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини.
5.Організація харчування
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006. За період 2022-2023 років за результатами перевірок Чернівецького міжрайонного управління ГУ Держпродспоживслужби в Чернівецькій області порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, невідповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.
Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування.
В закладі складаються примірні чотирьохтижневі меню на всі чотири сезони, які затверджуються директором та узгоджуються з начальником Чернівецького міжрайонного управління ГУ Держпродспоживслужби в Чернівецькій області. Вартість харчування становить 60 % від вартості харчування , 40% виплачується з бюджету міської ради.
Меню вивішується щодня увечері, щоб батьки могли напередодні ознайомитися з ним.
Станом на 01.06.2023 року у закладі харчуються безкоштовно 1дитина .
Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.
6. Медичне обслуговування дітей
В ЗДО створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей . На жаль , станом на 01.06.2023 року в закладі посада сестри медичної вакантна.
7. Управлінська діяльність директора ЗДО
Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику управління освіти і науки. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднє керівництво здійснює відділ освіти Кіцманської міської ради. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:
1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту ЗДО.
2. Комплектування чергової групи на 1вересня 2022 – 2023 навчального року дітьми та кадрами.
4. Облаштування найпростішого укриття та забезпечення його належного санітарного стану .
5.Забезпечення умов для безпечного перебування дітей у ЗДО, ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
6. Організація харчування та медичного обслуговування дітей.
7.Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
8. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
9. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО, забезпечення умов для фізичного та психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
10. Організація дистанційної роботи педагогічних працівників.
11. Організація різних форм співпраці з батьками.
12. Організація роботи з дітьми з ООП.
13. Організація роботи черговї групи в умовах військового стану.
Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.
8. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО
У 2022-2023 навчальному році всі кошти направлені на : створення належних безпечних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, поточний ремонт системи опалення.
9. Організація роботи з сім’ями вихованців
Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці :
- батьківські збори;
- індивідуальні консультації ;
- виставки робіт дітей , батьків та вихователів,
- участь батьків у підготовці та проведенні свят ,
- «зелені десанти»;
- круглі столи;
- онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах .
Дякую родинам наших вихованців за допомогу в організації освітньо – виховного процесу , за створення затишку на території та у приміщенні ЗДО.
10. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників
В закладі організовано триразове харчування дітей. Всі діти ЗДО отримали новорічні подарунки.
Працівники ЗДО перетворили технічне приміщення підвалу на найпростіше укриття для учасників освітнього процесу. Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі « Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму. Розроблений та затверджений в ЗДО план заходів , спрямованих на запобігання та протидію булінгу на 2022-2023 навчальний рік, який включає комплексну роботу з усіма учасниками освітньо- виховного процесу.
Інформація про виконану роботу висвітлюється на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини та профілактики булінгу: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо. На заключній педагогічній раді педагоги прозвітували про проведену роботу щодо профілактики булінгу .
Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.
Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років.
Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.
Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .
11. Соціальна активність дошкільного закладу
Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.
У березні 2023 року у ЗДО проведено зустріч з захисниками «Дочекалися весни – здобудемо і перемогу».
До великодніх свят проведено розвагу « Весна – красна писанок принесла»
У травні 2023 року проведено свято вшанування Дня матері.
18.05.2023 року - флешмоб до Дня вишиванки.
Колектив брав участь у всіх зборах термобілизни, носків, продуктових наборів, овочів, медикаментів для ЗСУ, які оголошував відділ освіти ; допомагали продуктами військовим , людям які потребували, протягом усього року готували домашні смаколики , випічку, домашні консерви, збирали гроші на теплові зори, безпілотник, автомобіль , речі першої необхідності для наших захисників.
2022-2023 навчальний рік дійсно виявився роком викликів та бар'єрів.
Але я з задоволенням хочу констатувати, що ми вижили, достойно його прожили та успішно дійшли до фінішу. Вистояли осінь. Працювали з постійними відключеннями світла, по 5 разів на день бігали в укриття. Працівники харчоблоку готували вдома , готували раніше, готували пізніше, але заклад дошкільної освіти не закривався. Ми повноцінно надавали свої послуги, тобто давали можливість батькам працювати та годувати свої сім'ї.
Я вдячна всім працівникам закладу за роботу.
Я вдячна всім батькам, які допомагали та допомагають нам створювати затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту нашим вихованцям .
Продовжуємо сіяти вічне, добре, мудре. Продовжуємо віддавати тепло сердець, любов та ласку нашим найкращим дітям.
Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо
« Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого» ( Сенека) .